Tuesday, November 10, 2009

winnerbäck

som vanligt är klockan mycket. jag ligger här och lyssnar på winnerbäck. på nya skivan, men också på alla gamla favoriter. jag längtar till december, mer precis den femte december. för då kommer jag vara på läkerol arena för att se och lyssna på winnerbäck. det kommer bli helt fantastiskt, det vet jag redan nu! det är just den där musiken som berör mig allra mest. och kan få mig att ligga i samma ställning i någon timme. bara för att lyssna och leva in. egentligen är det galet hur en person sätter dom rätta orden på det mesta. eller är det bara så att jag och så många andra identifierar oss med musiken? egentligen är det nog det senare, skulle jag tro.

jag längtar efter snö! och efter slutet på månaden, för att få gå på skyltsöndag. känna snön knarra under skorna när man är ute och promenerar under en perfekt vinterdag. men även jag vet om att vintern inte bara är knarrande under skorna utan mesta dels av tiden är det slask och slusk. det var bättre förr, när man var liten. och det var så mycket mera snö, än vad det är nu för tiden. inte för att jag kan gå ut och ha snöbollskrig eller bygga snöborgar. men jag kan ju i alla fall kanske göra en snöängel. bara det betyder vinter...

jag ska fortsätta fundera i mina vinterbanor. snart borde det väl vara dags att göra allt julbak och koka kola? ... inte för att någon i min familj någonsin kokat kola, men jag tänkte göra det i år. det bästa vore även om jag haft ett litet boende att pynta och gjort det mysigt i.
nåväl, jag borde försöka koppla bort tankarna ett tag och försöka somna. godnatt.

No comments:

Post a Comment